top of page

Po Błękitnym Dunaju - rejs rzeczny



Zapraszamy na fantastyczne rejsy po rzekach Europy. Jedyną i niepowtarzalną okazją do zwiedzania miast z pokładów komfortowych statków pasażerskich o standardzie 4* , są rejsy po rzekach Europy.

Czy oglądaliście Państwo miasta europejskie, od strony wody? Jeśli nie to zapraszam do mojej relacji .

Udałam sie na przełomie kwietnia i maja na Rejs po Dunaju . Na statek Vivaldi ,armatora Crosi Europe , wsiadłam na pokład w Wiedniu. Miłym zaskoczeniem były przestronne kabiny z panoramicznymi oknami. Wrażenia były niezwykle,ponieważ mogłam dokładnie przyjrzeć się zabytkom, oraz zobaczyć Austrię od strony Dunaju.

Po szybkim nocnym spacerze po ulicach pięknego Wiednia wróciłam na pokład gdzie rozpoczeliśmy rejs.

Następnego dnia dopłynełam do miejscowości Kerms i po pysznym , urozmaiconym śniadaniu udałam sie na zwiedzanie tego malutkiego ale jak urokliwego misteczka.

Wąskie uliczki, średniowieczne kamienice z ręcznie malowanymi motywami oraz ogrody pełne kolorowych kwiatów sprawiły, że Krems mnie całkowicie zauroczyło.

Po powrocie na statek sprzyjająca pogoda umożliwiła mi korzystanie z uroków otwartego pokładu .

Popijając wyśmienita kawę, opalałam się w promieniach majowego słońca .

Wzgórza porośnięte winnicami, gotyckie kościoły oraz malownicze domki na brzegach Dunaju,towarzyszyły nam podczas kilku godzin rejsu .

Siedząc na pokładzie statku w prywatnej kabinie z przesuwnymi, szklanymi drzwiami, można obserwować przepływający za nimi krajobraz i najbardziej zachwycający ze wszystkich widoków: austriacką dolinę Wachau.

Kolejną wizytę składamy w Melku, w liczącym 900 lat opactwie benedyktyńskim z biblioteką, na którą składa się 16 tysięcy książek.

Postanowiłam zwiedzić klasztor .

Największe wrażenie zrobiła na mnie biblioteka z freskami autorstwa Paula Trogera, gromadząca księgozbiór ponad 100000 ksiąg ! Wewnątrz biblioteki znajdowały się również średniowieczne rękopisy, których zgromadzono tu ponad 1200.


Statek przechodzi podczas wyprawy przez 25 śluz; największe wrażenie robi Kanał Ren-Men-Dunaj po drodze do Norymbergi, gdzie przepływa się przez 16 śluz podnoszących wodę na wysokość 405 metrów.

Główne szlaki wodne w Europie po których pływają statki wycieczkowe to: Ren, Mozela, Men, Dunaj, Sekwana, Garonna, Rodan i Saona, Duero, Pad, a we wschodniej Europie Dniepr oraz Wołga.

Warto wybrać się na jeden z takich rejsów tym bardziej że wyżywienie serwowane na pokładzie statku jest na najwyższym poziomie , a serwis i kuchnia nie zawiedzie , najbardziej wymagającego smakosza.

Gwarantuje niezapomniane wrażenia .





You Might Also Like:
bottom of page